donderdag 31 juli 2014

Carpe Diem (op herhaling)

31 Juli 2014-07-31
De laatste dag van deze zomermaand. Zomer, hoe anders stelde ik me die voor in april. Een half jaar gaan varen, mijn wereld kon niet meer stuk. Zes jaar na die longkanker, vijf jaar na die bijnier geschiedenis en buiten het enige ongemak van een versleten heup, geen andere ongemakken, cq mankementen. Ik dacht af en toe zelfs weer over ‘Kunst’ te gaan maken. Het lijkt op een herhaling van 2009 te worden, toen had ik ook zo’n moment van puur geluk. Tot ze de tumor aan de bijnier ontdekten. Een mens wordt steeds voorzichtiger en daardoor wantrouwiger. Ten opzichte van zichzelf bedoel ik. Je gaat je meer en meer rekenschap geven van “Carpe Diem”  (pluk-de-dag).
Nu zitten we wederom in een range van bestralingen (27x) waarom heen alles wat je zou willen, heel planmatig geprojecteerd moet worden. Bijna zes weken lang. Het voelt als een keurslijf, je kan bij alles wat je bedenkt, niets anders doen dan kijken op het schema van bestralingen of je nog ergens een ‘gaatje vrij’ hebt voor een bepaalde actie. Al is het maar gewoon boodschappen doen. Zes weken lang gevangen in een sessie van vijf dagen bestralen en twee dagen, het weekend dus, niet. Week in week uit. Nee, het zit niet makkelijk zo’n keurslijf(je). Ontevreden? Nee, natuurlijk niet.

Morgen de vijfde bestraling en de eerste week van zes is al weer voorbij! Gewoon ‘even’ volhouden dus….

1 opmerking:

  1. ha lieve frieda, wij zijn in den Helder aangeland, hoop drukte hier, waar ik eigenlijk minder geschikt voor ben, maar zo nu en dan moet het kunnen en is het ook wel leuk. den helder is natuurlijk uitermate geschikt voor zo'n evenement, temidden van het marine gebied.
    goed dat ze zo snle aan het bestralen zijn hoop dat het het gewenste effect heeft, en als je niet kan varen, misschien toch met een schetsboek onder de parasol, gewoon uit de losse pols, ipv grafisch misschien,
    ik hoop opeen reunie eind september, liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen