maandag 25 januari 2016

Twee weken verder...

Een mobiel bij me dragen is nog geen optie geweest. Tot nu toe. Moet ik in mijn situatie blijkbaar wel doen! Omdat we een toegang wilde hebben in ons patiƫnten-dossier van het LUMC, moesten we hem nu gebruiken en zagen dat we twee meldingen hadden ontvangen van het LUMC waarin stond dat ze ons verwachten dd 26ste, morgen dus voor MRI en Echo. Als ik nou niet had gekeken. Gemist. Nee hoor de behandelend arts belde vanmorgen met dezelfde mededeling en nog ietsje meer, de Echoscopie is geen gewone , maar tbv van het maken van een punctie. Punctie van het vocht wat bij de Milt, de Pancreas op de vorige echo te zien was. Onze huisarts had al aangegeven dat hij wilde weten wat de oorzaak hiervan was. Als het wat lang zou duren, zelfs de behandelend arts hierover zou benaderen.... Twee weken verder en wordt hier naar dus gekeken.
Volgende week Maandag 1 februari volgt telefonisch de uitslag. Aan het eind van de dag. Niet prettig. Maar het zij zo. Aansluitend volgt dan een afspraak met mijn arts in het LUMC over verdere aanpak.
De afgelopen weken heb ik met veel voorzichtigheid wat gegeten en gedronken, ging meestal goed, maar soms ook weer verschrikkelijk fout. Zelfs een plakje ontbijtkoek blijft niet binnen. Ongelooflijke krampen en uiteindelijk uren daarna bevrijdend overgeven. Weg pijn, weg kramp. En weer puzzelen wat wel en wat geen problemen geeft. Intussen heel voorzichtig 1 Suiker-diabetes tablet 's morgens en 1 's avonds slikken, in de hoop de suiker op acceptabel peil te houden. Lijkt te lukken. Zelfs de bloeddrukverlagende middelen, die ik ook niet slik, kunnen zo te zien (dmv meting) ook nog achterwege blijven.
Zo rijgen de weken zich aan een. En blijft de vraag open: Is het levensbedreigend of niet?
Voorlopig zal die vraag zeker nog niet goed beantwoord kunnen worden, weet ik uit ervaring. Na volgende week maandag volgt dan wel een afspraak, maar daar zullen zeker nog vele stappen op volgen. En meestal was het zo, dat elke "actie" een week vroeg. Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt duurde gemiddeld drie maanden. "Leuk" vooruitzicht......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten