dinsdag 30 september 2014

Geluksengeltje..

Vanmorgen werd ik gebeld of ik om twee uur hedenmiddag naar het LUMC kan komen; voor een bezoekje aan de behandelend arts Gynaecologie. Ze hadden nog net een klein momentje voor me vrij kunnen maken. Iets waar ik vandaag niet op gerekend had.

Wel dat ik gebeld zou worden over bezoeken aan de verpleegkundige, anesthesist etc. Nu ineens dit.

Natuurlijk kom ik.

We waren zeer benieuwd naar wat hij ons te vertellen had. Een stralende arts zagen we. Wat was hij blij, en wij intussen ook, echter dat hij zo mee zat te stralen, was voor ons een hele bijzondere nieuwe ervaring. Uitgelegd werd wat er precies gaat gebeuren, het totaal verwijderen van de baarmoeder, de baarmoedermond en de eierstokken. Geschatte duur operatie tussen de 2 en 2 1/2 uur. Opnametijd vijf dagen, en zes weken hersteltijd. In de hersteltijd niet tillen. Traplopen is geen probleem.

Verder raakte hij niet uitgepraat over de behaalde resultaten van de bestralingssessie. Die zijn zelfs spectaculair te noemen. Ook de urinemonsters blijken nu tumorcel vrij te zijn.

Kijkend naar mijn geschiedenis hier aan voorafgaand, heb ik zeker een geluksengeltje, zei hij. Zo sprak hij ook zijn waardering uit met termen als deze prof (radiotherapie) behoort tot de wereldtop. Iets wat wij zeker willen beamen intussen, zie de verslagen in het begin van deze misère en de verbazingwekkende wending die het aannam toen deze Prof in beeld kwam. Ik ga, we gaan nu met goed gevoel de toekomst in. Maandag 13 oktober Operatie. Het tijdstip waarop Jaap mij deze Maandag gaat inleveren, volgt nog.(is nu Zondagavond 19.00 uur geworden) 

Aansluitend moesten we even langs de verpleegkundige voor wat laatste details, en wat overblijft, is nog een telefonisch onderhoud met de anesthesist.

Eigenlijk is het een beetje vreemd om je zo te verheugen op een stevige operatie, maar zo voelt het wel. Alsof we de hoofdprijs hebben gewonnen......

1 opmerking: