woensdag 3 juni 2015

Witte Raaf...

Dat is wat de Gynaecoloog vandaag tegen mij zei. U bent een 'Witte Raaf'. En dat voelde goed. Ik heb het maar eens opgezocht voor de juiste betekenis. Wat houdt het eigenlijk precies in, is het dat ik een echte geluksvogel ben?
En dit is wat ik las: 'Een witte raaf' is een zeldzaam iemand met een bijzondere kwaliteit.
Nou dat wil ik intussen best wel geloven. De behandelend arts in Amsterdam heeft ooit ook al zoiets in die richting geuit. Zelfs werd dit nog door hem onderstreept door de aanwezigheid van ene blauw sticker op mijn dossier. Als zichtbaar bewijs voor een ieder die het dossier onder ogen zou krijgen. Intussen heb ik al wat hobbels moeten nemen, en mijn Japie ook, die is het toch ook niet in de koude kleren gaan zitten. 
In 1998 kreeg ik te horen: U heeft Leukemie, en daarna nog eens driemaal een bericht van dezelfde orde: Kanker, ja dat is het. En steeds waren de mededelingen van desastreuze aard, en elke weer lopen ze weer met een sisser af. Hoe lang zal dat zo blijven door gaan. 
De gynaecoloog heeft er nu zelfs zoveel vertrouwen in dat ik pas in 2016 hoef terug te komen voor een volgende controle. 
Of te wel de controle van vandaag leverde alleen maar goede berichten op. 
Dus zou ik willen zeggen Go Friedje GO....oftewel Goofrie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten