woensdag 29 februari 2012

29 februari Uitslag bloed/urine onderzoek huisarts

Het is zo'n 6,7 jaar geleden dat ik bij de assistente van de huisarts kwam om de uitslag van een bloedonderzoek te horen. Dat liep op gegeven moment helemaal verkeerd en ik besloot daarom in het vervolg alleen naar de huisarts zelf te gaan. De opmerking van de assistente, dat ze  niet alles kon zeggen over bepaalde waarden, die moest ik aan de arts zelf vragen, deed mij switchen. Dus werd het huisarts, huisarts etc. Echter, suiker protocols opvolgen kan ook door de assistenten gedaan worden, vond onze huisarts een maand of wat terug en dus ging ik overstag en voortaan de suikercontrole via de assistente! Maar dan wel met goede afspraken! Wat gebeurt er als de assistente geconfronteerd wordt met bijzondere waarden, bv die helemaal niets met de "suiker" te maken hebben? Dan heeft zij deze, voor ik bij haar op bezoek kom, doorgenomen met de arts en dan volgt er aansluitend een gesprek met hem. Kijk daar heb je wat aan. En verder blijft het bezoek aan de huisarts voor de algehele controle, bloed en urine, om het halfjaar en afgewisseld met het half jaar "suiker" via de assistente. Behalve als we in de luxe situatie zitten, dat we maanden met de boot op stap zijn. Dit lijkt mij een prima systeem.
Overigens hebben de suikerwaarden, die dus aan de hoge kant zijn, niets aan de medicatie gewijzigd.
Gevoeligheid voeten? Prima. Bloeddruk? Iets te hoog. Gewicht? 10 kilo te veel, maar dat wisten we al. Ik kan natuurlijk ook weer gaan roken.... Nou nee, dat doen we maar niet! Lengte? 1,59 mtr. Niet gekrompen de laatste jaren. Hele vragen lijst nog ingevuld en we stonden weer buiten.
Nu wachten op de uistlagen volgende week van het AVL. Die zijn pas echt spannend.